Obsługa prawna e-commerce

Kancelaria obsługuje biznesy w branży e-commerce, w tym sklepy internetowe.

Założenie i prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma problemami prawnymi, w wtórych rozwiązaniu może pomóc radca prawny. E-commerce to nie tylko umowy zawierane na odległość i prawa konsumentów, ale również między innymi RODO, świadczenie usług drogą elektroniczną, prawo autorskie i tajemnica przedsiębiorstwa. Zgodny z przepisami prawa musi być zarówno sam handel lub świadczenie usług w formie e-commerce, jak również marketing internetowy czy też przetwarzanie danych osobowych klientów. Nie można również zapominać o zabezpieczeniu praw konsumentów oraz wynegocjowaniu korzystnych warunków umownych z dostawcami i innymi kontrahentami. Dlatego nasza Kancelaria pomaga branży e-commerce zarówno w Kaliszu jak i w całej Polsce. Zakres naszych usług jest szeroki i staramy się go dobrać indywidualnie do potrzeb każdego Klienta. Bierzemy pod uwagę między innymi to czy Klient dopiero chce rozpocząć działalność czy funkcjonuje na rynku już od pewnego czasu.

Dla myślących o wejściu w rynek e-commerce Kancelaria oferuje:

  • pomoc prawną w założeniu przedsiębiorstwa w branży e-commerce (wybór formy prawnej, przygotowanie odpowiedniej dokumentacji, zaprojektowanie umowy spółki, rejestracja spółki prawa handlowego),
  • wdrożenie prawne RODO,
  • przygotowanie odpowiedniego zaplecza prawnego prowadzenia firmy (regulamin sklepu internetowego, polityka prywatności, formularze oświadczeń i zgód, zaprojektowanie treści strony internetowej pod kątem prawnym).

Dla działających już na rynku e-commerce Kancelaria oferuje:

  • stałą obsługę prawną działalności gospodarczej,
  • audyt prawny sklepu internetowego (weryfikacja strony internetowej, dokumentacji, regulaminu, polityki prywatności, polityki cookies),
  • audyt RODO i aktualizację dokonanego wdrożenia RODO,
  • pomoc w obsłudze praw konsumentów (optymalizację procedur, opracowywanie odpowiedzi na reklamacje i odstąpienia od umowy, eliminację klauzul niedozwolonych),
  • pomoc prawną i zastępstwo w sprawach spornych z konsumentami (B2C) oraz innymi przedsiębiorcami (B2B) – na etapie przedsądowym oraz przed sądem,
  • sporządzanie, negocjowanie i opiniowanie projektów umów, w tym umów z dostawcami, programistami i innymi kontrahentami,
  • doradztwo prawne w zakresie marketingu,
  • projektowanie prawne programów lojalnościowych, konkursów, akcji promocyjnych i newslettera,
  • pomoc prawną przy wdrażaniu aplikacji,
  • wsparcie prawne związane w umowami i sporami dotyczącymi prawa autorskiego,
  • usługi prawne związane z ochroną tajemnicy przedsiębiorstwa oraz ochroną marki (firma, znaki towarowe),
  • windykację należności na etapie przedsądowym i sądowym.